ALGEMENE VOORWAARDEN & VEELGESTELDE VRAGEN

Veelgestelde vragen 'Chalet Frodo - Belle'

Kan ik met de betaalkaart betalen ?

Nee , helaas is dit momenteel nog niet mogelijk , wij vragen een voorschot van 30% te storten op volgend rekening nummer: KBC BE41 7380 3122 3110 op naam van CREATIEF. Zodra wij dit ontvangen hebben is dit definitief. Het niet of niet tijdig betalen van een voorschot houdt niet in dat de reservatie werd geannuleerd. Indien u wenst te annuleren dan moet u dat nog steeds schriftelijk of telefonisch melden.

Hoe kan ik de chalet het best bereiken ?

De meeste gps systemen brengen u tot bestemming. Het is aangewezen volgende beschrijving te volgen indien u in Barvaux onder het spoorwegbrugje wordt gestuurd. Zodra u vanonder het brugje komt rijdt u naar rechts zoals aangegeven nadien blijft u rechtdoor rijden op de goede verharde weg en ga niet naar links. Zodra u daar voorbij bent blijf dan terug u gps volgen, die u dan de volgende straat links zal aangeven ( op de hoek brasserie “les hazelles” ) straat Chemin des Sangliers volg nu gps tot Chemin des Bouleaux 54.

Wat doe ik als ik wil annuleren ?

Bij annuleren binnen de 24 u na boeking : gratis --- Tot 6 weken voor afreis : 25 euro dossierkosten --- Tussen 6 weken en 3 weken voor afreis: 30% of het voorschot --- Vanaf 3 weken voor afreis tot dag zelf of no-show : 100% (indien opnieuw verhuurd enkel voorschot)

Hoeveel honden mag ik meenemen ?

Wij hebben geen limiet op het meebrengen van jullie hondjes. Bekijk goed de foto’s en schat zelf in of het mogelijk is. De verantwoordelijkheid ligt bij u. Wij rekenen geen extra kosten aan voor de hondjes en willen echt dat zij het naar hun zin hebben. Wij hebben in de plaats wel een spaarvarkentje voorzien, het spaarvarkentje wordt afwisselend afgegeven aan HET BLAUW KRUIS van de kust en aan HET ASIEL hier in MARCHE-en FAMENNE. De bijdrage is uiteraard vrijblijven !! Geen viervoeters op zetels of bedden uit respect naar de volgende huurders DANK U.

Wat dien ik mee te brengen?

--- Beddegoed indien jullie geen gebruik maken van de beddengoedservice --- Ook onderlaken en kussensloop indien u een slaapzak meebrengt --- Hoezen voor tweepersoonsbed van 1m60 ( 2 bedden boven) --- Hoes voor tweepersoonsbed van 1m40 (1 bed beneden) --- Dekbedovertrek 220 x 240 , Kussensloop --- Keukenhanddoek, Badhanddoeken voor de douche --- Eventueel washandjes, Liquide vaatwastabletten, er zijn 2 vaatwastabletten aanwezig om te starten, toiletpapier ( er zijn 2 rollen aanwezig om te starten), vuilniszakken ( er is er 1 aanwezig)

Wanneer mag ik inchecken en wanneer krijg ik de sleutel?

2 DAGEN VOORAF vermoedelijk aankomstuur doorbellen, zodat wij onze planning kunnen maken De dag van aankomst stuur je nog eens een kwartier voor aankomst een sms zodoende hoeft men niet nodeloos aan jullie huisje te wachten TELEFOON : 0032/474 71 94 36 of 0476/54 29 85 Aankomst vanaf 15u - check out voor 10u30

Welke kosten kunnen van mijn waarborg afgetrokken worden?

--- De elektriciteitskosten 0,35 €/kw worden afgetrokken ( de meterstanden worden opgenomen door waarneemster en een foto wordt genomen , hetzelfde bij vertrek) . ---Nalatigheidsonkosten en schade ( zie hiervoor infomapje in de chalet )

Mag ik zelf de chalet poetsen?

Neen. Poetsen is voor iedereen verschillend en uit ervaring hebben wij gemerkt dat de volgende huurder met het poetsen van de vorige huurder niet altijd tevreden is. De kosten voor de eindschoonmaak 50 € zijn volledig voor de poetsdienst, deze dient u ook aan de waarneemster cash te betalen bij aankomst. Mocht u bij aankomst niet tevreden zijn. Het huisje is niet proper . Gelieve dan onmiddellijk binnen de 24u na aankomst de eigenaar te verwittigen 0476/54.29.85 . Dan komen wij onmiddellijk ter plaatse samen met de poetsdienst de vaststelling doen. Na uw verblijf heeft u geen verhaal meer.

Veelgestelde vragen 'Chalet Maaike'

Kan ik met de betaalkaart betalen ?

Nee , helaas is dit momenteel nog niet mogelijk , wij vragen een voorschot van 30% te storten op volgend rekening nummer: KBC BE90 7310 4305 4332 op naam van BNB A L'AISE. Zodra wij dit ontvangen hebben is dit definitief. Het niet of niet tijdig betalen van een voorschot houdt niet in dat de reservatie werd geannuleerd. Indien u wenst te annuleren dan moet u dat nog steeds schriftelijk of telefonisch melden.

Hoe kan ik de chalet het best bereiken ?

De meeste gps systemen brengen u tot bestemming. Het is aangewezen volgende beschrijving te volgen indien u in Barvaux onder het spoorwegbrugje wordt gestuurd. Zodra u vanonder het brugje komt rijdt u naar rechts zoals aangegeven nadien blijft u rechtdoor rijden op de goede verharde weg en ga niet naar links. Zodra u daar voorbij bent blijf dan terug u gps volgen, die u dan de volgende straat links zal aangeven ( op de hoek brasserie “les hazelles” ) straat Chemin des Sangliers volg nu gps tot nr 69.

Wat doe ik als ik wil annuleren ?

Bij annuleren binnen de 24 u na boeking : gratis --- Tot 6 weken voor afreis : 25 euro dossierkosten --- Tussen 6 weken en 3 weken voor afreis: 30% of het voorschot --- Vanaf 3 weken voor afreis tot dag zelf of no-show : 100% (indien opnieuw verhuurd enkel voorschot)

Hoeveel honden mag ik meenemen ?

Wij hebben geen limiet op het meebrengen van jullie hondjes. Bekijk goed de foto’s en schat zelf in of het mogelijk is. De verantwoordelijkheid ligt bij u. Wij rekenen geen extra kosten aan voor de hondjes en willen echt dat zij het naar hun zin hebben. Wij hebben in de plaats wel een spaarvarkentje voorzien, het spaarvarkentje wordt afwisselend afgegeven aan HET BLAUW KRUIS van de kust en aan HET ASIEL hier in MARCHE-en FAMENNE. De bijdrage is uiteraard vrijblijven !! Geen viervoeters op zetels of bedden uit respect naar de volgende huurders DANK U.

Wat dien ik mee te brengen?

--- Beddegoed indien jullie geen gebruik maken van de beddengoedservice --- Ook onderlaken en kussensloop indien u een slaapzak meebrengt --- Hoezen voor tweepersoonsbed van 1m40 --- Dekbedovertrek 220 x 240 --- Kussensloop, Keukenhanddoek, Badhanddoeken voor de douche --- Eventueel washandjes, Liquide vaatwastabletten, er zijn 2 vaatwastabletten aanwezig om te starten, toiletpapier ( er zijn 2 rollen aanwezig om te starten), vuilniszakken ( er is er 1 aanwezig)

Wanneer mag ik inchecken en wanneer krijg ik de sleutel?

2 DAGEN VOORAF vermoedelijk aankomstuur doorbellen, zodat wij onze planning kunnen maken De dag van aankomst stuur je nog eens een kwartier voor aankomst een sms zodoende hoeft men niet nodeloos aan jullie huisje te wachten --- TELEFOON BIANKA of SOPHIE : 0031 6 25 33 49 77 of 0032 476 54 29 85 --- Aankomst vanaf 15u - check out voor 10u30

Welke kosten kunnen van mijn waarborg afgetrokken worden?

--- De elektriciteitskosten 0,35 €/kw worden afgetrokken ( de meterstanden worden opgenomen door waarneemster en een foto wordt genomen , hetzelfde bij vertrek) . ---Nalatigheidsonkosten en schade ( zie hiervoor infomapje in de chalet )

Mag ik zelf de chalet poetsen?

Neen. Poetsen is voor iedereen verschillend en uit ervaring hebben wij gemerkt dat de volgende huurder met het poetsen van de vorige huurder niet altijd tevreden is. De kosten voor de eindschoonmaak 40 € zijn volledig voor de poetsdienst, deze dient u ook aan de waarneemster cash te betalen bij aankomst. Mocht u bij aankomst niet tevreden zijn. Het huisje is niet proper . Gelieve dan onmiddellijk binnen de 24u na aankomst de eigenaar te verwittigen 0476/54.29.85 . Dan komen wij onmiddellijk ter plaatse samen met de poetsdienst de vaststelling doen. Na uw verblijf heeft u geen verhaal meer.

Algemene voorwaarden

Voordat je een fantastische tijd tegemoet gaat in dit prachtige natuurhuisje en kunt gaan genieten van de natuur, willen wij je graag attenderen op de volgende punten.


– 1 –

Wij spreken af, en je verklaart hierbij, dat je het natuurhuisje persoonlijk betrekt. Ook verklaar je dat je het huisje en het terrein rondom op een nette en correcte wijze gaat bewonen dwz poep van de hondjes verwijderen . Er zal tijdens het verblijf geen overlast veroorzaakt zal worden.

– 2 –

Breng je onverhoopt schade toe aan het terrein/huisje of is er sprake van nalatig gebruik, dan kunnen de kosten daarvan op jou verhaald worden door de verhuurder. Hiervoor zal de waarborg in overleg aangesproken worden.

– 3 –

Het natuurhuisje wordt gemeubileerd verhuurd en is voorzien van voldoende keukengerei, vaatwerk, glaswerk, matrasbeschermers, dekens en kussens voor het hele gezelschap.

– 4 –

Naargelang uw keuze kan u zelf uw beddengoed meebrengen of bij ons huren aan €15 per bed. Dekbedden worden proper aangeleverd, indien bevuild na uw bezoek,  zullen de kosten voor het laten kuisen in de wasserij van de waarborg worden afgetrokken.


– 5 –
Bij aankomst zijn alle apparaten in werking. Mocht dit niet zo zijn, informeer dan zo spoedig mogelijk de verhuurder. Zij zullen dan zo snel mogelijk het probleem proberen te verhelpen. Is de chalet niet in perfecte staat bij aankomst, is er eventuele schade, … dan dient u de verhuurder direct te contacteren. Anders kunnen eventuele kosten op u verhaald worden.

– 6 –

Uiteraard gaan we ervan uit dat je een zorgeloos verblijf hebt, maar mocht er onverhoopt toch iets gebeuren, is het belangrijk dat je als gast verzekerd bent tegen de Wettelijke Aansprakelijkheid die gepaard gaat met de huur van een natuurhuisje (brand- en waterschade). Ben je niet BA of familiaal verzekerd, dan kan je persoonlijk aansprakelijk gesteld worden voor deze schadekosten en voor de rente over deze kosten. De verhuurder zelf heeft het verhuurde natuurhuisje en bijgebouwen ook verzekerd (opstal en inboedelverzekering en BA ). Daar is men toe verplicht.

– 7 –

Verder is het belangrijk om te weten dat je als gast de verhuurder of zijn/haar vertegenwoordiger nooit de toegang tot het natuurhuisje mag weigeren als hierom gevraagd wordt.

– 8 –

Elke chalet heeft een afvalcontainer. Hierin kan u uw afval deponeren. Deze staat aan de straatkant van de chalet. Elke dinsdag vanaf 8u wordt het afval opgehaald. Indien niet goed gesorteerd laten ze de afvalcontainer staan met alle gevolgen van dien. ( geurginder en dieren die erop afkomen) en een verwittiging. Na enkele verwittigingen wordt een boete toegezonden. Deze wordt dan aan u doorgerekend !

Lees bij aankomst in de infomap hoe je goed moet sorteren in de Ardennen.

! Wanneer u uw vuilnis, PMD of glas laat staan in de chalet wordt door de poetsdienst een meerkost van 15 euro gerekend om dit voor u weg te brengen.